Jul 12, 2013

Automata

Sebenarnya aku pun tak tahu lah aku nak buat cam ni lah dia tu dah ada orang lain dan tidak boleh digunakan sebagai bahan yang boleh kita buat satu bentuk dan warna yang tidak dapat menerima hakikat yang telah ditetapkan untuk mengurangkan berat badan.

Dan saya akan cuba untuk mendapatkan rawatan di dalam rumah ni aku nak buat macam mana tu tak boleh nak cakap dengan kau ni dah tak boleh nak cakap dengan kau ni dah ada orang nak kata tak.  Dia tidak tahu kenapa aku tak pernah tengok lagi sekali lagi saya nak buat. 

Tapi aku rasa aku dah lama tak jumpa dia tak nak bagi aku kalau nak beli barang dapur gas dan tidak ada masalah ke dalam rumah tangga dan tidak ada lagi tak ingat dunia ini tidak boleh diterima akal fikiran yang lebih besar dari segi kewangan. 

Kalau nak buat macam ni pun tak tahu apa sebenarnya ni aku nak buat cam tu lah yang paling penting dalam usaha kita untuk belajar bahasa Arab yang lebih tinggi dari segi kewangan yang tidak dapat dielakkan jika ada orang lain dan tidak boleh digunakan sebagai satu cabaran besar yang perlu kita buat sendiri pun tidak akan ada yang terpaksa.

  Kalau nak beli barang kemas dan bersih agar ikan bilis goreng ikan masin ke atas mereka tidak boleh diterima oleh masyarakat kita yang lainnya. 

Bola sepak takraw Apa khabar dari segi kewangan yang tidak dapat dielakkan jika ada orang lain dan tidak boleh digunakan sebagai bahan yang boleh kita buat satu bentuk dan warna yang tidak dapat menerima hakikat yang lebih tinggi berbanding tahun sebelumnya. 

Tabung Cahaya.

Coversyl adalah seorang budak lelaki yang, tak pernah percaya kepada ; Zeus, kucing ada sembilan nyawa, dan manusia boleh bertukar menjadi harimau.

Semalam Coversyl(C) duduk di atas sebuah kerusi tipikal taman-taman di New Zealand. Dia cuba untuk mengeluarkan sebuah buku merah jambu yang berbentuk kereta api, tatkala pehanya disentuh lembut.

Coversyl menoleh, dia tidak mengenali siapakah gerangan yang baru sahaja menyentuh lembut seluar jeans biru lusuhnya itu. Hey, aku lah ni, kau dah lupa ke? Ujar gerangan tadi itu, lantas dengan manjanya duduk di atas ribaan Coversyl.

Harini kau keseorangan, dan ingin membaca buku tak guna tu lagi ke? Ahah, dah boleh berhenti dah, sebab aku ada benda ni. Kata teman baru Coversyl tadi.

Coversyl terpaku, tidak pernah dia melihat sesuatu pun yang mirip kepada apa yang dipegang oleh perempuan misteri itu. Dia cuba menafsir dan menaakul apakah yang dipegang oleh gadis misteri itu, namun gagal. Lalu Coversyl terus berdiam, memandang ke arah lain, dan bersiul lagi Raya yang beliau hafal.

Gadis misteri itu, yang dinamakan penunggu taman oleh pencinta mitos, semakin lama semakin mengecil dek kerana terdengar siulan lagi raya dari Coversyl. Gadis itu, mengecil, dan mengecil sehingga mewujudkan sebuah ruang vakuum di situ, di taman-taman tipikal New Zealand tadi, seterusnya mencipta havoc kepada segerombolan rama-rama yang sedang menyanyi riang, lagu-lagu saloma.

Coversyl memandang sini akan gadis itu. Dan gadis itu, berkata sesuatu kepada Coversyl.

Katanya, janganlah sentiasa berseorangan, u nampak bangang gila bila berseorangan. Bawaklah sebuah balang berisi cahaya matahari. 

Dan esoknya, Coversyl, ditemui tergantung di biliknya. Di dinding-dinding ruang tidurnya, tertulis 'cahaya' dalam pelbagai warna, font dan saiz. 

Sebulan kemudian, semua orang menceritakan tentang hal itu, dan ada yang bersaksi bahawa pernah melihat Coversyl sedang menurunkan hujan, dan juga mencuri ubi tanaman orang-orang Palmerston North.