Nov 5, 2011

Tak faham!

Gua sangat tak faham kenapa, kadang-kadang, ada penulis yang gemar ulang benda yang dia pernah tulis suatu masa dahulu. Kenapa?

Kalau betul pun itu falsafah yang memang anda yang buat, amboi, come on lah, benda itu tak payah diulang pun boleh sahaja kalau orang lain nengok dan terus tertangkap. Masalahnya jika tidak. Maka apa yang engkau ideakan itu, tak boleh diterima mereka. Maaflah, kalau sudah tulis di media sini, kenapa nak ditulis semula ke media lain? Copy and paste tidak mengapa mungkin.

Mungkinlah sepatutnya tak ada apa-apa hal yang besar pun. Tapi, ketawa-ketawa besar yang kamu semua sudah bikinkan dengan perkara tersebut kepada gua ni nak buat macam mana? Gua tak retilah nak ketawakan korang balik. Ha ha.

Oh, mungkinlah itu hak sendiri. Ya, hak sendiri, dan aku dekat depan komputer ni, menaip hanya untuk mendapati, aku kena biar sahaja benda ni berlaku, "hak sendiri menulis". Ohhh. :O

No comments: