Jun 11, 2011

Abdul Dan Dinding Papan Hitam.

Tajuk ini memang aku sengaja letak dahulu, kononnya bila sudah ada tajuk baru tahu apa untuk ditulis. Untuk itu, aku tersilap. Dan normalnya, aku memang selalu menyilap, dan kesilapan pada aku adalah perkara biasa. Cuma, biasalah, selalu tersilap: sendiri silap, juga boleh menghasilkan satu rasa ingin tidak buat silap.

Tapi kesian Abdul, dari tadi dia sudah menunggu di sudut bilik tidurnya yang dipenuhi cahaya malap lampu ikea chrome yang dipusaka dari senior kepada super seniornya. Ya, dia menunggu untuk aku masukkan dia ke dalam post ini. Dia itu, dia dan dunianya, dengan biliknya yang tidak diterangi.

Abdul perlu tidur awal malam itu, tetapi entah bagaimana, marjerin yang berbaki di atas mejanya berhasil untuk mengganggu fokus tidurnya. Apakah semut akan datang dan mengangkat marjerin itu, atai pagi esoknya akan datang dengan matahari, lalu marjerin itu akan mencair dan hilang terserap ke dalam lantai biliknya? Itu bagi Abdul, satu penyeksaan.

Esok paginya abdul bangun dan di tangannya adalah sebuah bateri Eveready yang ada kucing dalam logo.

No comments: