Mar 17, 2011

Milk It (Demo, 1993)

Sebagai contoh, makan lada. Kenapa boleh ada spelling check masa gua sedang menulis ni? Terus hilang apa yang gua cuba nak maksudkan. Demm

Dah lama gua tak berjalan. Berjalan keluar. Gua banyak perhati. Dan macam biasa, gua tak guna alasan hujan radiasi untuk sebab gua tak berjalan keluar. Ada dua tiga sebab. Mungkin hujan kaca, baru aku tak berjalan keluar.

Untuk memerhati, dua pasang mata adalah tersangat cukup. Manakala satu mata pula, cukup tetapi kedalaman(depth) permandangan itu kurang. Kecelaruan dimensi juga boleh berlaku.

Ada yang percaya kepada konsep dunia 3 dimensi dan empat dimensi yang berlanggar-langgar dan kemudian berkamir. Pada gua, kucing-kucing yang lapar, itu sama sahaja tarafnya dengan sesiapa sahaja yang lapar. Bagi sedikit makanan sahaja sudah kan?

Maka tiada beza, apa yang engkau ambil, itu nanti engkau akan pulangkan. Apa yang engkau persoalkan, jawapan akan datang. Dalam bentuk yang tak kiralah, samada aneh, pelik, cendawan, manggis, keretapi, telefon, mikrofon atau kuda kepang. Ia akan datang juga, jawapan.

Duduk bersimpul lutut, peluk tubuh dan berdengkur-dengkur? Suka hati. Tunggu dan lihat macam nampak bosan sebenarnya. Tapi gopoh dan melulu pula adalah entiti berhantu yang makan bukan diri engkau atau gua. Sahaja. Ianya memakan ekosistem dan norma.

No comments: