Feb 20, 2011

Untie.

TweeT!
Gua sudah ada Twitter. Dan untuk itu, gua rasa gua dah paling up tahap karma. Sebab gua baca reddit tiap petang, dan ada akaun semua sosial network yang femes-femes. Ok itu adalah, sangat-sangat mainstream. Jadi boleh gua sambung

Gua tak percaya kepada karma. Kalau ada pun yang aku tahu, benda yang baik, yang buruk, ada balasnya. Dan untuk aku, itulah karma yang aku fahamkan. Bukan seperti karma yang aku boleh pilih jalan hidup aku untuk ke baik atau ke yang bangsat. Dan untuk percaya kepada karma seperti yang aku fahamkan, asasnya adalah 'Peraturan Emas'(baca sebagai: Golden Rule).

Peraturan emas adalah sangat ringkas. Sangat ringkas, tapi tak ringkas sangat. Kerana kalau ringkas, ianya sudah menjadi sebutan ramai oleh masyarakat marhaen kepada mereka, musang-musang di keliling mereka. Tapi tak mengapa, dalam bumi ada lithium, dalam kaset, cd dan komputer juga ada Lithium juga. Yang penting ialah, apa yang perlu dihadam.

"One should treat others as one would like others to treat oneself"-Golden Rule.

No comments: