Feb 22, 2011

Saidkik 2.

Sejuk, dan beberapa charge positif datang menitip di hujung-hujung jari gua. tatkala gua mendepangkan tangan menghala ke arah api, yang sudah tentu. Membakar.

Charge-charge positif itu, mula bertindan, bertindan dan menambah bilangan kaum-kaum mereka sendiri. Sehingga, kuku-kuku aku, mula menghitam, kerana frostbite. Walhal, di hadapan aku, adalah api. Yang sudah tentu, membakar.

Apakah fungsinya api itu, kalau ianya tidak memanaskan? Kata gua kepada saidkik gua. Kami,gua dan saidkik gua seperti yang engkau pernah tahu, baru keluar berhijrah dari kampung Haji Mian. Dan kami sekarang di sini. Di mana? Di tempat yang sejuk menggigit-gigit, dan tiada hidupan lain, selain sejuk, dan charge-charge positif yang menitip-nitip di setiap ada pemurkaan konduktor.

No comments: