Dec 26, 2010

Underfrown.

Ape yang tertinggal dari saki baki kemarahan, adalah rasa malu dan rasa bodoh. Yang mendalam, membukit, membusung dan memekung. Ia pasti akan kelihatan lepas surutnya kemarahan (bodoh dan malu)

Sebab itu. Kalau boleh, jangan biarkan kemarahan lu masuk ke dalam mainstream. Simpan sahaja untuk scene-scene underground dalam diri lu. Akan pecah? Akan meletup? Akan menjadikan satu jenis gila yang berapi dalam diri? Itu tipu dan itu dusta. Kerana engkau tahu, engkau punya tuhan. Engkau bukan atheist? Maka jangan biarkan, kalau boleh. Kemarahan lu masuk ke dalam mainstream.

Akan datang pasca itu rasa sebal, dan malu dan bodoh. Maka yang lepas itu adalah sejarah. Dan yang lepas itu, sekarang, adalah punca kepada apa yang lu rasakan sekarang. Beranganlah sesuka engkau untuk berjalan dalam lebuhraya masa. Kahkahkah, musang yang bermata cerlang dan menghisap paip putih, dari sudut yang jauh dan kecil, akan menjelek, dan memberikan senyuman nipis tanda menghina. Engkau. Pasti tidak akan mampu, merentas masa?








The ground may be moving fast, But I tied my boots to a broken mast


No comments: