Dec 28, 2010

Tukar

Maka tak lama lagi ada satu Januari 2011. Bermakna mulanya era belas-an. Yang belum kita tahu apa akan terjadi dan. Dan adalah sambungan kepada era sebelumnya. Yang tidak diberi nama kerana apa yang ada hanyalah opresi dan opresi. Serta anak muda dikontotkan mindanya. Jadinya itu tanggungjawab kita muda belia era ini untuk mencipta era baru yang bila sudah tua nanti ada suatu bangga untuk diceritakan. Apa yang kita ada hari ni, untuk dekad belas-an?
Justin Bieber? Najib? Mgmt?

"Maka ada sepuluh tahun lagi, sama ada era belas-an ini adalah era panji hitam, atau era penurunan tamadun, sekurang-kurangnya, kita perlu ada sesuatu kebanggaan sebagai belia. Maka, bila dah tua nanti, ada satu bangga kita mahu ceritakan kepada anak-anak muda pada zaman seterusnya. Mereka dari era-era dahulu ada woodstock, ada Cobain, Vicious, Hendrix, hippies, anarchist, LSD."


Mereka maksud gua muda-belia zaman dulu, ada suatu zaman yang bebas dan pada gua adalah sangat unik, dan daripada zaman 60-an hingga kini, yang paling rancak berkembang tentunya 'Rock' selain dari teknologi dan politik.

Last-last gua tau benda-benda macam ni takde pekdah, dan ini semua adalah kerja-kerja setan. Kahkahkah.

No comments: