Dec 11, 2010

Mendubuk. Ya?

Gua adalah manusia yang jenis sebegitu. Itu hari ada orang mencetuskan persoalan "Jikalau habitat hyena ada di Malaysia, sudah tentu namanya banyak disebut dalam peribahasa Melayu. Ya", atau lebih kurang sebegitulah.

Gua kata, 'mendubuk' dan beliau definasikan sebagai atau mungkin contoh maksud peribahasa itu ialah, "orang yang bila ramai baru dia berani, kalau seorang-seorang pandai pulak buat senyap."

Ya.

Dan gua rasa, gua adalah manusia yang mungkin adalah mendubuk, tetapi dengan definasi: "apabila kawan ramai tunjuk lagak, cakap besar. Tapi bila sorang-sorang menunduk pemalu, macam semua orang". Ya. Gua petik dari lagu Butterfinger, Tentang-Tentang.

Ya?

Tapi itulah yang gua rasa tadi. Sejuk sampai ke tulang, mulut terasa kebas, rambut terasa ringan, dan segala kerangka inersia yang berada di sekeliling gua bergerak ke belakang. Gua tadi hampir menyamai kelajuan cahaya. Ha HA.

Gua harap gua tidak minum kopi. Malam tadi. Ya.

1 comment:

anas saifuddin said...

akhirnya gua paham ape lu post.yes.hahaha