Dec 23, 2010

Malam

Seekor 'Barney and friends' datang kepada gua dengan membawa sepotong kuih lopes yang rangup dan penuh darah. Tak banyak pe'el, gua memberikannya satu sepakan yang padu ke sisi rusuk kiri beliau. Ngam-ngam choi di kedudukan beliau meletakkan. Sekelompok angan-angan beliau untuk menjadi seorang cosmonaut yang ber-tivikan televisyen plasma bersaiz 56 kandang kuda. Yang akhirnya menjadi titisan-titisan air mata duyung yang mengena sepatu gua yang buruk selepas gua sepak.

Usai membersihkan sepatu buruk gua yang berjenama BMW daripada saki baki air mata ikan duyung, gua tepuk-tepuk belakang bahu 'barney and friends' itu dengan penuh heavy metal dan perasaan grunge. Barney and friends itu menangis, dan wajahnya berubah menjadi seperti wajah seekor naga. Dan naga itu, yang gua panggil 'Kitty', kerana lu tahulah kan, naga kalau tengah-tengah malam macam ni, muka mereka macam kucing, bangun, menatap gua dengan rasa Awal Hahari dengan panuh mendalam, dan terbang!

Kitty terbang menjauh dari gua. Dan dari jarak sekilometer. Kitty memuntahkan sebentuk objek bulat berbentuk annulus, yang sampai ke tempat di mana gua berdiri. Ya. Objek itu adalah gula-gula Polo. Yang kita semua suka. :)

No comments: