Dec 5, 2010

Entah-entah

"Absurditi adalah sesuatu yang terapung-apung di antara dua medan. Iaitu medan yang konkrit, dan medan surreal. Ataupun di dalam bidang logik, absurditi terapung-apung di antara nilai 1 dan nilai 0. Ia berterabur di antara kedua-dua medan itu seperti sebuah bangunan kukuh yang tidak dipasakkan ke dalam bumi. Absurditi itu kukuh pada sifatnya, tetapi ia tidak stabil dalam konteks kedudukan relatifnya. Ia boleh bergerak ke medan kekonkritan, dan boleh juga ke arah surrealisme. Bergantung kepada bagaimana absurditi itu sendiri diintrepitasikan. Bergantung kepada bagaimana caranya disampaikan. Dan kebiasaannya, absurditi tidak boleh membawa angka satu mahupun sifar dalam pemikiran logik."

Untuk mengetahui bahawa gua ada sifat Narkistik dalam sanubari, memang membuatkan gua tidak senang duduk, mandi tak tidur, dan tidur tidak makan. Ia bukannya sebagai, aku tidak mahu tidur, atau aku tidak boleh tidur. Masalahnya ialah, bagaimana harus gua boleh tidur? Itu sulit dan menyulitkan.

Sejak-sejak gua tahu hal-hal Narcisstic ni. Gua rasa sangat entah-entah.

No comments: