Oct 22, 2010

Sepotong.

Gua pun teringin jugak nak kopi-pes lirik-lirik lagu yang best-best, mantap-mantap serta berjiwa muda dekat sini.

Tapi gua tau, kucing ibu yang berwarna Sylvester (baca: Hitam-putih) ni pastinya tidak akan sesekali meredhai perbuatan haram itu. Lalu kucing itu akan berlalu dari sebelah aku dan pergi mesyuarat ibu-bapa dan guru bagi sekolah-sekolah anak-anaknya, di mana dia seekor sahaja yang akan datang, kerana kucing itu tiada laki.

Alasan gua untuk tak letak lirik-lirik lagu Radiohead, Nirvana, Green Day dan Muse dekat sini boleh tahan jugak dia punya kukuh. Boleh jadik cerucuk bangunan-bangunan yang tinggi melangit. Yang boleh tak runtuh pada apa-apa kondisi. Bangunan yang boleh menyebabkan gua lapar nasik di malam hari dan kurang gula dalam minuman.

Gua pun tak teringin nak menang. Automatism, tak menghalalkan usaha. Kehkehkeh.

No comments: