Oct 29, 2010

Oh!

Seremban hari ini tidak panas seperti yang selalu selalunya. Panas hari ini terik betul, awan pun tak lalu nak lalu bawah matahari hari ini.

Panas di Seremban ini hari, tidak memungkinkan baju yang dibasuh untuk kekal berpeluh. Juga tidak memungkinkan budak-budak basikal untuk berkonvoi ke kedai cendol untuk mendapatkan ekspirien yang real.

Hari ini, gua tak nampak seekor pun lalat beterbangan bebas di kawasan-kawasan terbuka. Itu menunjukkan Seremban sedang panas. Diasbabkan itu, lalat-lalat di Seremban hari ini, lebih prefer untuk melepak di tempat-tempat yang lebih up seperti, Seremban Parade, JJ Seremban 2 dan medan selera Penghulu cantik, daripada mereka terus terbang ke hulu- ke hilir tak tentu arah dan berpeluh-peluh.

Gua lihat, selain daripada pokok berpeluh, kadar pemakaian spek berlensa transisi turut bertambah. Ada juga segelintir pemandu teksi yang memakai Rayban untuk mendapatkan gaya pemanduan yang optimum di hari-hari panas.

Seremban hari ini panas sungguh! Sampai gua teringat cerita pakcik teksi 'kerambit' jumaat minggu lepas. Gua harap dia sedang sihat dan gembira di samping teksinya yang bermuzikkan lagu 60-an. Kalau apa-apa hal berlaku dekat dia. Gua nak baca al-fatihah tanda esok hari sabtu.

No comments: