Oct 23, 2010

Nicotine-induced Adrenaline

Seperti haiwan pemaging yang lain, gua turut serta mendengar Avenged Sevenfold. Dan seperti haiwan-haiwan lain yang mendengar berita drummer A7X-The Rev dah mati, gua turut datang dari tuhan yang sama dengan dia, dan akan pulang kepada tuhan yang sama dengan dia.

Dan seperti bla,bla,bla... gua turut bla,bla,bla...

Kehkehkeh, semalam gua balik rumah dengan hati yang ringkas, dan sebuah beg yang turut serta ringkas. Tiada harapan yang melangit sangat gua pasang masa dalam bas tu, melainkan dapat tidur dalam bas dengan nyenyak, padu serta padat dengan mimpi-mimpi yang tak habis sepanjang minggu ni. Tapi mimpi-mimpi gua yang baru nak bersambung tu terganggu pulak dengan bunyik winston dari henset gua yang serba tak kena itu.

"Sekarang lu ada dekar kerusi MD, kalau lu pandang depan lu, dekat kerusi 4D. Ada seekor panda berwarna pelangi. Gua harap lu tau apa yang lu perlu buat dengan beliau. -Joe-"

"Demmit!",kata gua kepada diri sendiri selepas terpijak mentos dekat lantai. Usai membersihkan tapak selipar baru gua mula terfikir. Siapakah joe? Mengapakah Joe. Dan apa kaitan joe dengan panda tersebut? Mungkinkah, joe tersalah hantar mesej? Ataupun joe sebenarnya adalah scammer, yang suka hantar mesej yang bertulis "On XXXXX hantar ke XXXXX"? Atau joe ni sebenarnya memang betul-betul ada dan wujud cuma tak kelihatan? Atau...

Demmit!, kali ni gua terlupa pulak nak sidai baju dobi pagi tadi. Maka gua follow saja apa yang joe mesejkan kepada gua tadi. Gua mula memanjangkan leher gua dan menjengulkan kepala untuk melihat apa ke betul ada panda warna pelangi tu dalam dunia, dalam bas ni? Gua pun penjang,dan memanjangkan leher gua. Pandang punya pandang...

Demmit!, kepala gua terantuk dekat tempat blower aircond. Sensasi sakit-sakit sejuk mula meresap dekat ubun-ubun gua. Dan Yes! Gua dah nampak dah seat yang joe maksudkan tersebut. Tapi, hal lain pula menyusul. Panda berwarna pelangi itu, mula pandang ke arah gua. Sambil memperkenalkan namanya sebagai Jenny dan terus memberikan nombor phone dia kepada gua. Gua terkesima, dan baru gua paham apa yang Joe maksudkan dalam textnya itu tadi,

Big thanks joe. Lepas ni gua ingat nak mula semula budaya membaca Quran, dan Mathurat secara konsisten. Benda-benda macam Jenny ni, perlu dikendalikan dengan kekuatan rohani yang maksima, dan kadar nikotin-adrenalin yang tinggi.

1 comment:

Anonymous said...

kehebatan