Oct 8, 2010

Hey! Mari hey!

Hari ni tak macam semalam. Semalam gua puas melepak dekat bulan. Bentang tikar, beberapa bungkus nasik, mi dan sandwich gua telan. Dekat bulan tak berangin sangat. Atau mungkin takde angin lansung. Apa gua kisah? Dekat bulan tu kira sejuk jugak. Tak payah kipas-kipas angin ni. Sejuk sampai ke tulang.

Hari ni gua bangun tidur, dan gua terus berlari. Gua tiada tujuan, tapi gua rasa gua macam nak berlari. Maka gua terus berlari. Dari matahari redup, cerah dan tergelincir. Gua tak berhenti berlari. Baru lima minit yang lepas gua melepasi jabatan San Fransisco. Dan sebentar lagi gua bakal melepasi piramid. Ya piramid! Conspiraciable kan?

Dan mungkin sekejap lagi. Beberapa minit lagi, beberapa tahun lagi. Gua tiada lagi di bumi. Biarlah gua berlari sekarang ni, Sekurang-kurangnya kalau gua kena kejar dengan dajal, boleh la gua melarikan diri. Kalau dikejar dengan zirafah ke, burung unta ke, boleh la gua berlari.

Hey! Hidup bukan hanya untuk berbual pasal Freemason kan? Jangan leceh la hey!

No comments: