Sep 24, 2010

Oh apanya?

Lampu biru tadi dah jadik hijau. Kepala gua-eh kejap- aku, dah mula berasap. Aku lihat monitor depan aku ni kecik-besar-kecik-besar je sekarang ni.

Eh kejap, tadi aku dah tercakap aku. Sekarang ni pun aku masih cakap aku lagi. Demn, aku di dalam masalah besar sekarang ni. Aku dah tercakap-atau mungkin sengaja cakap- 'aku'. Sekarang ni aku betul-betul cuak. Kalau betul lah apa yang cikgu tadika aku cakap dulu. Dulu masa aku tadika dulu, dia ada cakap sapa yang cakap 'aku' dengan member-member dia. nanti jadik hantu paku. Atau worse kena kejar dengan hantu paku. Aku dah tak ingat versi yang mana satu yang betul. Tapi aku betul-betul cuak sekarang ni.

Bayangan wajah hantu paku sedang melekat, menempel dan makin besar dari saat ke saat. Muka hitam, ada darah sikit-sikit, lidah panjang sikit sampai nak terjelir, dan muka penuh dengan paku. Aku tak tau macam mana boleh ada paku dekat muka hantu tu. Aku prefer tiga sebab je lah. Satu sebab- dia kena bom paku. Dua sebab-member dia bang-bang-boom sama dia dengan letak paku dalam botol bedak sejuk dia. Tiga sebab-dia memang betul-betul true dalam scene hantu dan menghantui. Eh, eh kan?

Aku betul-betul cuak sekarang ni. Aku dah tercakap 'aku'. Ini satu kes yang berat dan sejenis ketakutan yang separa melampau. Ah sekejap. Aku ada dengar bunyik paku sedang bergelimpangan. Ah cilake. Sebelah aku dah ada hantu paku. Apa aku kena buat? Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
-hai nama saya Izzat. Awak?-

No comments: