Sep 28, 2010

Kembali!

Dulu aku selalu menulis macam ni. Macam mana tu? macm ni. Jangan leceh, laju-laju, sekali fikir. Maksudnya, gua bukak sahaja dashboard blogger. Gua tekan newpost. Dan gua duduk. Gua pandang monitor. Dan biarkan tangan gua menari-nari dia atas keyboard.

Ada masanya jari-jari gua perlukan playground. Dan keyboard tu mungkin adalah playground bagi mereka. Tapi itu dulu. Masa gua rasa keyboard tu playground. Sekarang playground semua dah ranap. Semua dah berkarat. Semua dah tak ada makrifat. Maka aku tak macam dulu lagi.

Kalau nak dikutkan, samada kau jadik tetap sebegitu. Atau kau mengikut revolusi semasa. Persoalan itu membawa kepada jawapan gua iaitu- "terpulang".

Maka gua pulangkan beberapa diri gua yang dulu. Supaya gua ingat lagi gua yang dulu macam mana rasa. macam mana gaya. Gua pulangkan tanpa iringan musik. Kerana gua tau. Selalunya hari isnin macam ni. perhimpunan start lambat. Bukan salah aku. bukan salah pengawas.

Maka gua pulangkan tanpa iringan musik, gua yang dahulu.
-Sembilang

-Lu Sentap
-Dalam


-Senyumlah seperti lu betul-betul maksudkan- The Killers.

No comments: