Nov 18, 2010

Meletup


"Kau pasti nak buat macam ni? Tak gentar dan gigil-gigil langsung ligamen lutut kau?", tanya Leman Cap Jempol kepada Cikgu Ali Kening dengan padu.

Serentak dengan jawapan pasti yang lantang, Cikgu Ali Kening menampal padu 'flier' berwarna putih dan bertulisan warna-warni dekat dinding sebelah pagar sekolah. Ada gaya macam flier nak ajak pergi majlis harijadi budak tadika. Tapi bukan.

"Ujibakat Sinaran Bola Kegemilangan-Sapa tak datang, memang sayang mak"

"Benda macam ni memang kena buat lincah-lincah, nanti karang dah malas susah", kata Cikgu Ali Kening sambil mengaru-garu kepalanya yang ada rambut.


Nota Lutut-
Post ni bertarih 28/6/2010. Masa tu bolasepak tengah up dekat afrika. Budak-budak anti mason pun tengah sibuk lagi nak carik hidden message dalam world cup tu, tapi gua dah bikin set cerita ni. Cerita ni ada empat siri. dan gua tak dapat habiskan. Sebabnya, 30 Jun gua dah masuk kolej. lepastu diri gua yang otherside cakap benda-benda macam ni lucah sangat. Tapi gua nak post sekarang jugak. Sebab tak lama lagi benda-benda macam ni dah rare. Gua schedule, dua hari satu cerita. jadik gua boleh fokus untuk final sem gua. Kehkehkeh. Benda-benda macam ni pun gua nak cerita. Desperate sungguh.

Nota Kaki- Eepro

1 comment:

Anonymous said...

jgn diusik nota kaki utk kepentingan imaginasi pagi pagi tanpa ribut api mengaum seperti anak anak padi dikaki kaki kami