Mar 19, 2010

Wau.

"Lu dah hebat? Gua cabar lu pandang kiri ngan kanan serentak."
Kata aku kepada Joe Frazier. Tatkala die cuba nak mintak lesen dengan I.C.

Joe Frazier buat muka plastik. Lebih plastik daripada orang yang salah jadual periksa. Plastik yang boleh membuatkan hati luluh melihat. Kalau ade tukul dekat dengan situ. Kemungkinan muka Joe Frazier lebih sesuai dibuat paku. Lebih plastik daripada spagetti.

[-]

Esok, aku nampak. Joe Frazier. Kopiah putih siap setting atas kepala. Sebelah tangan hentak meja. Sebelah tangan pegang cawan kopi 'o' gelas besar.
Semeja dengan dia. Takde sape-sape pun. Mungkin ade. Itupun kalau gambar Dr. Rozmey tu dikira siape.

[-]

Aku dekat dalam tuh. Peluh macam nak keluar. Tapi segan-segan. Tak lama lepas tu.
"Kau ingat ni Lawak King? Saya dah jemu dengan Lawak King. Kau turun. Bawak sekali dompet. Takut hilang nanti."


Dalam tu. Semua tahan nak baraikan ketawa,



No comments: